image

פינחס והשבת החטופים בימינו

🔥 קנאות של אהבה – וקריאת השעה לגאולה

בפרשת פינחס אנו פוגשים את דמותו של פינחס, אשר נוקט מעשה חריג ונועז – "ויקח רומח בידו... וידקור את שניהם" – ובכך עוצר את המגפה מעל עם ישראל.

אך התורה מדגישה:

> "פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי... וַאֲנִי נָתַתִּי לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם" (במדבר כה, יא–יב)



🌿 מהי הקנאות של פינחס?

בחסידות מבואר שפינחס לא פעל מתוך כעס או תוקפנות – אלא מתוך קנאות אלוקית שנובעת מאהבה עמוקה לעם ישראל ולשכינה, שהתגלתה דרכו. לכן זכה ל"בריתי שלום" – שלום אמיתי שהוא למעלה מהטבע, כזה שיכול לאחד ניגודים.

פינחס לימד אותנו שהתגובה הראויה למצוקה לאומית – אינה רק דאגה אנושית טבעית, אלא זעקה פנימית של יהודי שמסרב להשלים עם מצב שבו יש חילול שם שמיים או סבל של יהודים.


---

✡️ הקשר לימינו – השבת החטופים

כמו בימי פינחס, גם היום עם ישראל שרוי במצב של כאב – כאשר אחינו ואחיותינו שבויים בידי שונאים אכזרים, ואנו זועקים להשבתם בחיים ובריאים.

מהי תגובתנו?

לפי הרבי מליובאוויטש:

אין להסתפק בקריאות רגילות.

צריך לפעול בתוקף של קדושה – בתפילה, באחדות, בהוספה במצוות.

ובעיקר: לדרוש ולזעוק על הגאולה – כי השבת כל יהודי לביתו היא חלק מהגאולה הכללית של עם ישראל.


> כשיהודי מוסיף באור של תורה ומצוות, בפרט מתוך אהבה ליהודי אחר, הוא מחיש את ההתגלות של "בריתי שלום" – הגאולה השלמה.




---

🕊️ מסר מעשי:

נוסיף עוד מעשה חסד.

עוד פרק תהילים למען החטופים.

עוד הנחת תפילין, הדלקת נרות שבת, או מזוזה כשרה.

ונזכה לראות איך כמו אצל פינחס – מעשה אחד פותח שער עליון של שלום אמיתי וגאולה.



---

📖 סיכום

פינחס מלמד אותנו כיצד אהבה אמיתית לעם ישראל נראית – לא סבלנות למצב אלא פעולה במסירות נפש. כך גם עלינו – לא לשקוט עד שהחטופים ישובו.
וכשם שפינחס זכה ל"בריתי שלום", כך נזכה כולנו לבשורה משמחת בקרוב ממש – בגאולה פרטית וכללית, והשבת כל החטופים – תיכף ומיד ממש!

מאמרים קשורים